Belépés
Elfelejtettem a jelszavamat

Kesha / 3.rész /

2018-05-23



2009–2011: Áttörés és az Animal
Miután 2009-ben a tárgyalásai a Lava Records-al és az Atlantic Records-al nem sikerültek, Kesha Dr. Luke nyomására aláírt egy több albumos szerződést az RCA Records-al. Miután az elmúlt hat évet azzal töltötte, hogy anyagot készítsen a debütáló albumához, elkezdte a végső simításokat Luke-kal és Max Martin-nal. Az albumhoz 200 dalt írt. Az albumot Luke csinálta meg, a dalok nagy részén Martin-nal és két producerrel, Benny Blanco-val és Ammo-val együtt dolgozva. Az albumot elsősorban az elektronikus pop-ot kedvelőknek szánták az ütemekkel és szintetizátorokkal, ami egyfajta váltást jelentett a zenében LUke-nak, hiszen az ő védjegye a pop-rock produkciók voltak. Amikor 2010 januárjában megjelent, az Animal az első helyre került a Billboard 200-as listáján. Az Egyedül Államokban platina minősítést kapott és szeptemberre a világszerte eladott albumok száma elérte a kétmilliót. Az album vezető kislemeze a "Tik Tok" megdöntötte az Egyesült Államok beli rekordot az "egy hét alatt legtöbbet eladott kislemez" kategóriában a 610.000 eladott digitális letöltéssel, ami a legmagasabb rekord női előadó által mióta 2003-ban elkezdték vezetni a listát. Kilenc hetet töltött a toplista élén, amivel a letovább listavezető kislemez lett az 1977-es Debby Boone és a "You Light Up My Life" óta. 2015-re a "Tik Tok" több mint 15 millió másolatát adták el, amivel a második legtöbbet eladott kislemez lett a digitális történelemben - és amivel a valaha legtöbbet eladott kislemez lett szóló női előadótól. Későbbi kislemezek az albumból, "Blah Blah Blah", "Your Love Is My Drug" and "Take It Off" hasonló sikereket értek el, mindhárom a top 10-ben végzett Ausztráliában, Kanadában és az Egyesül Államokban. Kesha közreműködött két másik top tizes kislemezen a zenész Taio Cruz-tól és az elektronikus-pop duótól a 3OH!3-tól.
Kesha szándékosan csiszolatlan esztétikus és fiatal színpadi személyisége, amit ő úgy írt le, hogy a saját személyisége "tízszer", gyorsan kialakította a mélységesen megosztó karakterét. A kritikusok közül néhányan eredetinek, hamisítatlannak találták, míg mások úgy érezték, hogy őt is csak legyártották és hiányzott belőle a hitelesség. Kesha korábbi menedzserei a DAS Communications Inc.-től pert indítottak, amiben Kesha-tól 14 millió dollárt, Luke-tól 12 millió dollárt követeltek járulékként az RCA Records-al kötött szerződése miatt, állítva, hogy Kesha meghosszabbította a velük megbeszélt határidőt arra, hogy stúdiószerződése legyen, majd Dr. Luke nyomására zárta ki őket a karrierjéből. Kesha októberben elindította a saját perjét amiben a California_Executive Talent Agencies Act-ra hivatkozott és arra kérte a California Labor Commissioner-t hogy jelentse ki, hogy a DAS-al való kapcsolata semmis, mivel a DAS hivatalos szerződés nélkül dolgozott vele Kaliforniában, ahol csak hivatalos szerződéssel lehetne. Az ügy még a 2012-es albumának megjelenése előtt is változatlan volt. Kesha jótékonysági koncertet adott 2010 június 16-án, ahonnan minden bevételt a 2012 májusi Tennessee-i áradás Nashville-i áldozatainak megsegítésére adományozott. Közel 70.000 dollárt gyűjtött az eseménnyel. Támogató előadóként vett részt a nyáron, Rihanna Last Girl on Earth Tour-jának észak amerikai részében, és megkapta a Best New Act díjat a 2010-es MTV Europe Music Awards-on. 2010 novemberében az Animal-t újra kiadták egy társ EP-vel a Cannibal-al. A Cannibal vezető kislemeze, a "We R Who We R" a Billboard Hot 100 listájának élére került. Két toplitavezető, és négy top tízes dallal Kesha felkerült a Billboard Hot 100 Artist of 2010 listájára, ráadásul a "Tik Tok" az év végi listát is vezette. A következő kislemez a Cannibal-ból a "Blow" lett, ami szintén top tízbe került a Hot 100-as listán. 2010 júniusára Kesha majdnem 12 millió digitális letöltést ért el csak az Egyesült Államokban. 2010 februárjában Kesha elkezdte az első világkörüli turnéját, a Get Sleazy-t. A turnét kibővítették egy nyári résszel, mivel az eredeti turnéra minden jegy elkelt és csak három kontinensen lettek volna koncertek. Kesha társíró volt az amerikai popsztár Britney Spears "Till the World Ends" dalában és a dal Nicki Minaj által készített remixén is dolgozott. Miután a 2010-es Grammy Awards-on találkozott Kesha-val és több koncertjén is ott volt, a rock énekes Alice Cooper felkérte, hogy írjon dalszöveget és énekeljen démoni karakterként a duettjükhöz, a "What Baby Wants"-hoz Cooper albumában a Welcome 2 My Nightmare-ben.
Kesha-t a Humane Society of the United State jogi csoport az állatok jogaiért harcoló első globális képviselőjének nevezte, amiért szerette volna felhívni a figyelmet az olyan szokásokra mint például a kozmetikai szerek állatokon való tesztelése vagy mint a cápák uszonyának levágása. Kesha megkapta a Wyler Award-ot a The Humane Society álltal mint híresség vagy publikus figura aki növeli a tudatosságot az állatokat érintő problémák terén. A díjat a 2013 március 23-ai The 2013 Genesis Awards Benefit Gala-n kapta meg. Iggy Pop mellett ő is feltűnt a PETA egyik kampányában a bébi fókák gyülekezésének megvédéséért Kanadában és később a szervezet nevében levelet írt a gyorsétteremláncnak, a McDonalds-nak a vágóhídjaik körülménye és állapota miatt.

Hozzászólások (0)